Service desk engineer

Profiel

Je denkt en werkt vanuit de business en weet je omgeving te overtuigen van de toegevoegde waarde die onze opdrachtgever biedt. Je wordt lid van de servicedesk, die een breed scala aan IT-activiteiten afhandelt. Je begrijpt jouw rol binnen dit team van specialisten en vertaalt dit naar efficiënt en effectief handelen. Je richt je daarbij vooral op de wensen van opdrachtgevers en vertaalt deze in technische oplossingen. Je bent servicegericht en hebt een pragmatische instelling.

 

Taken en Verantwoordelijkheden

  • Afhandelen van alle IT-verzoeken en incidenten (tickets) die vanuit 9 verschillende landen binnenkomen op de Servicedesk/helpdesk
  • Identiteitstoegangsbeheer
  • Hardware en software installaties (cliënt en server)
  • 1e en 2e lijns respons op incidenten
  • Monitoring van cyberbeveiliging: Darktrace (netwerk), Trustwave SEG (e-mail), Sophos (eindpunt)
  • Je maakt je eigen planning op basis van prioriteiten
  • Storingsdienst (minimaal 1 week per maand)

 

Werkervaring en opleiding

  • Tenminste een afgeronde MBO-4 opleiding binnen het vakgebied ICT
  • Tenminste 3 jaar relevante werkervaring
  • Kennis van Microsoft-systemen, waaronder Windows client + server OS, Active Directory,

Exchange, Office 365.

  • Ervaring met hardware, software, netwerken, switches, modems, firewalls en TCP/IP
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift

 

Eigenschappen

  • Klant- en servicegericht
  • Je bent niet bang om verantwoordelijkheid te nemen voor meerdere onderwerpen
  • Je bent zelfstandig maar werkt goed in een team
  • Je bent communicatief sterk en stressbestendig

 

Wij bieden

Wij bieden een fulltime functie in een dynamische werkomgeving binnen 9 landen. Je werkt op een vaste plek binnen een team van gemotiveerde mensen. Je ontvangt een marktconform salaris. Onze opdrachtgever kenmerkt zich door een grote mate van openheid, zelfstandigheid, informele sfeer en een prettig werkklimaat.